دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
نشست تربیتی

حوزه/ استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: محبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) زمینه‌ساز عشق به خداوند و بهترین نوع ارتباط با پیشوایان است و همچنین رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی با اولیای الهی ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم زهرا نجفی‌نژاد در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مؤسسه قرآنی وابسته به مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان در جمع عموم بانوان برگزار شد، در بحث از ضرورت دوستی و محبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) گفت: بر مبنای آیات و روایات، هدایت، رستگاری و نجات انسان با محبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) و تبعیت از آنان گره خورده است.

وی با اشاره به این مطلب که «محبت داشتن به اهل بیت(علیهم‌السلام) از ضروریات دینی ما و اجر رسالت پیامبر اکرم(صلی‌الله‌وعلیه‌وآله) است»، خاطرنشان کرد: در پرتو محبت اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و به‌کار بستن سبک و سخنان آنان، زندگی و جامعه ای سرشار از امنیت، صلح و صفا، مهرورزی همراه با عدالت اجتماعی و معنویت خواهیم داشت.

استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان ادامه داد: انسان تا چیزی را خوب نشناسد و به عمق آن پی نبرد به آن دل نمی بندد، آن را دوست ندارد و محبت و دوستی‌اش در دل شخص جای نمی گیرد، لذا اگر نسبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) و کمالات و ویژگی‏های آنان معرفت یابیم؛ معرفت، شیفتگی و محبت در پی خواهد داشت.

خانم نجفی نژاد در بیان آثار عشق به اهل بیت(علیهم‌السلام) افزود: محبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) زمینه‌ساز عشق به خداوند و بهترین نوع ارتباط با پیشوایان است، همچنین رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی با اولیای الهی ممکن نیست.

وی گفت: محبت توأم با عمل و تقوا، عشق به دوستان اهل بیت(علیهم‌السلام) و برائت از دشمنان آن بزرگواران، از نشانه‌های محبت و دوستی اهل بیت(علیهم‌السلام) و حشر با آنان در روز قیامت، قبولی کارهای نیک و دادرسی در لحظات سخت از آثار و برکات دوستی با اهل بیت(علیهم‌السلام) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha